De website van Marathon Noord gebruikt cookies (en andere technieken) en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie te zien krijgt. Door gebruik te maken van deze website of door hieronder op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden op de website van Marathon Noord.

Stichting Marathon Noord

Website statistieken www.marathonnoord.nl over 2016

Geplaatst: 10-1-2017

Website analyse 2016
Met de introductie van de nieuwe website begin 2016 wilde het bestuur de site duidelijk, leesbaar, toegankelijk maken en een modern uitstraling realiseren.
Na bijna een jaar gebruik denken wij dat dat gelukt is. In de loop van het jaar zijn er wat zaken gewijzigd en toegevoegd.

Wist U dat u oude seizoenen kunt “herbeleven” door onder historie op het jaartal te klikken? Ook zijn in de historie de oude kampioenenboeken te vinden.

Ondanks de beschikbaarheid en gebruik van Facebook en de steeds betere informatievoorziening van de nationale en ZLU vluchten wordt de pagina nog steeds enorm goed bezocht. Ook wij zijn Facebook en Twitter meer gaan gebruiken en zijn aan het overwegen of wij daar andere sociale media zoals Instagram aan toe moeten voegen.

Hieronder een uitsplitsing van allerlei statistieken.

Bezoek door het jaar 2016 heen.



Hier zit u het dagelijks bezoek door het jaar heen. Het is duidelijk dat de pieken liggen in het vluchtseizoen, rond de feestmiddag en na het versturen van nieuwsbrieven.
In 2016 heeft 26 procent nieuwe bezoekers opgeleverd.  Meer dan 49.000 sessies en 175.000 pagina weergaven  dit jaar.

Waar komen de bezoekers dan vandaan?

  
Techniek gebruikt door bezoeker
Voor mij als webbeheerder is het ook wel fijn om te weten met welke browser de bezoekers naar onze site gaan. Toch opvallend dat dus bijna 13% Safari gebruikt, de standaard browser van Apple.


Ook het besturingssysteem is dan van belang.


Dit betekent dus dat meer dan 25% van onze bezoekers de site bezoeken via een tablet.

Ook grappig is om te zien met welke provider de site bezocht worden.


Ziggo en Caiway zijn duidelijk. Andere zullen vast bedrijfsnetwerken en vakantieadressen zijn.
Voor ons is ook van belang op welke resolutie de site bekeken wordt. 360x640 is dan bijvoorbeeld via tablet of mobiel.


Hoe komen de bezoekers op de Marathon Noord pagina?
Organic wil zeggen dat de bezoeker gezocht heeft in een zoekmachine.
Direct is dat men het www adres heeft ingetoetst.

Referal is door een linkje op een andere site. Dit betekent wel dat ik er over na ga denken om standaard banners te maken welke anderen in hun website kunnen zetten om naar ons te verwijzen! Bijvoorbeeld de fondclubs in ons voorzieningsgebied.

 
Social is via Facebook en Twitter. Mijn verwachting is dat deze tak zich zal gaan uitbreiden.
 

Conclusies

Na een jaar draaien met de nieuwe site kunnen we zien dat de site in ieder geval in een behoefte voorziet.  Dik 175000 hits is behoorlijk veel. Verder heeft de site dus wel degelijk potentie en ook commerciële waarde voor onze sponsors. 

Dus houdt onze site in de gaten, surf er regelmatig heen om te zien of er iets nieuws opstaat. En/of volg ons via Facebook en/of Twitter waar wij ook regelmatig melden dat er weer wat nieuws opstaat !

Hieronder een 4-tal banners van verschillend formaat. Dus als U een banner wilt plaatsen op uw site.. dan kunt U deze gebruiken !

 
150x75 


200x100

 
300x150


600x300
 

Uw webmaster

 

 

 
 

<<< Terug

Sponsors

Agenda


zondag 30 juni 2019
Inkorven Barcelona
vrijdag 5 juli 2019
Lossing Barcelona gepland
dinsdag 9 juli 2019
Inkorven Dax
vrijdag 12 juli 2019
Lossing Dax gepland
maandag 15 juli 2019
Inkorven Marseille
vrijdag 19 juli 2019
Lossing Marseille gepland
maandag 29 juli 2019
Inkorven Perpignan
dinsdag 30 juli 2019
Inkorven Bergerac
vrijdag 2 augustus 2019
Lossing Perpignan gepland
vrijdag 2 augustus 2019
Lossing Bergerac gepland