De website van Marathon Noord gebruikt cookies (en andere technieken) en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie te zien krijgt. Door gebruik te maken van deze website of door hieronder op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden op de website van Marathon Noord.

Stichting Marathon Noord
Marathon Noord op Facebook Marathon Noord op Youtube Marathon Noord op Twitter
Bijdrage - 44

Geplaatst: 8-8-2011
 

Ik wil het eens even hebben over prestaties.


 
Onze duiven krijgen zeer veel voor de kiezen, vooral op de vluchten met overnachting, want zij worden dan vaak geconfronteerd met afstanden van 900 km of meer zelfs.
Wat ze onderweg dan allemaal niet tegen kunnen komen, zoals weersinvloeden als tegen wind buien onweer inversie of mist.
Ook komen ze mechanische dingen tegen als hoogspanningsmasten, draden of andere obstakels waar ze tegenaan kunnen vliegen.
Dan zijn er tegenwoordig steeds meer roofvogels die ze het leven onderweg zuur kunnen maken.
We kunnen dus gerust zeggen dat het een prestatie is om thuis te komen.
Ook al lijkt het zo van zelfsprekend, want het is maar zo gewoon als ze weer op het hok arriveren.
Maar ik wil het nu eens hebben over andere prestaties.
Het is voor ons maar zo vanzelf sprekend dat we naar het nat. inkorfcentrum gaan om onze duiven in te korven.
Toch zitten daar een ploeg mensen achter die er zeer veel werk aan hebben om te zorgen dat wij daar terecht kunnen met onze duiven.
Deze mensen hebben hier zeer veel werk aan en er gaan dan ook zeer veel uren in zitten om alles in goede banen te leiden.
Het zijn deze prestaties waar ik het nu eens over wil hebben.
Als je ziet wat er allemaal voor komt kijken dan kun je allen maar bewondering hebben voor de mensen die dit allemaal regelen voor ons.
We hebben het dan over om te beginnen het schoonmaken van de manden.
Daar na moet alles klaar gezet worden om ons te ontvangen en op een makkelijke en overzichtelijke manier onze duiven in te korven.
Dit moet netjes en geordend verlopen om fouten te voorkomen.
Ook moet er dan iemand de bar bemannen om voor ons een bakkie koffie te regelen of voor een andere versnapering te zorgen.
Dan moeten de duiven in de wagen geladen worden, en dan zijn de meeste inkorvers vaak al vertrokken, dus komt dit ook neer op de schouders van de mensen die nog bezig zijn met het opruimen van de rommel of die paar liefhebbers die nog aanwezig zijn.
Dan moeten de dag van of voor de lossing de klokken worden aangeslagen.
De avond daarvoor moeten vaak de klokken nog gezet worden, waar ook weer een aantal uren in gaat zitten.
Ook moet er de avond van klok aanslaan betaald worden, en hoeveel tijd er in gaat zitten om de rekeningen allemaal uit te rekenen moet je maar eens vragen aan de vlucht penningmeester.
Als de duiven dan los zijn en beginnen te vallen moet de meldpost aan de slag.
Dit betekent tegenwoordig steeds vaker dat hij of zij al vanaf ‘s morgens vroeg (soms al voor 5 uur) bereikbaar moet zijn.
De hele dag staat de telefoon roodgloeiend en in de tussen tijd moet hij ook nog eens zien dat hij zijn eigen duiven ziet te klokken.
Dan moeten aan het einde van de dag de klokken worden afgeslagen en dan gelicht worden.
De uitslag moet worden gemaakt en wij vinden het maar al te vanzelfsprekend dat we daar op kunnen wachten.
Als dan de vluchtgegevens zijn verstuurt en al het papierwerk is afgehandeld is er misschien ook voor de werkers nog even tijd om het ook even gezellig te hebben.
Vaak word het voor hen nachtwerk, dus veel tijd is hier dan niet voor.
En dan presteren wij het met z'n alle om voor deze werkers dit hele ritueel soms zelfs twee keer in een weekend voor te schotelen.
Je mag dus gerust zeggen dat er door deze mensen telkens weer een top prestatie geleverd moet worden.
Ik wil jullie hiervoor heel hartelijk danken.
  • Bedankt voor de goede zorgen.
  • Bedankt voor het vele werk.
  • Bedankt voor de gezellige uurtjes die we bij jullie mochten door brengen.
  • Bedankt voor de gastvrijheid.
  • Maar ook wil ik de partners van al deze werkers bedanken.
  • Bedankt dat zij al deze uurtjes naar de club mochten.
Ze hadden ook thuis bij u even de afwas voor u kunnen doen, of even dat ene lampje kunnen maken dat al weken stuk is.
Maar nee ze waren er niet.
Ze waren vrijwillig keihard aan het werk voor het inkorfcentrum.
  • De duiven moeten in topvorm zijn om prestaties te leveren.
  • Ze moeten strak in de veren zitten en blank en glad zijn.
  • Ze moeten stralen en als het ware pret oogjes hebben.
Nou dit zelfde geldt voor de werkers.
  • Ze moeten in goeden doen zijn gezond en in vorm zijn.
  • Ze moeten als het ware ook stralen en glimmen en de pret oogjes moeten ook aanwezig zijn.
Nou bij ons in het centrum hebben we zo'n ploeg mensen. (1542 Noordwijkerhout)


Op de foto zie je ze aan het werk met de klokken en je ziet ze stralen.
Ze hebben er duidelijk schik in. Ik noem expres geen namen om niemand te vergeten.
Houden zo mannen en voor dit jaar weer HEEL HARTELIJK BEDANKT.
Het was weer geweldig.
 
Groeten.
John.

 

 
<<< Terug
 

Sponsors

Agenda


woensdag 1 januari 2020
Start inschrijving voor het seizoen 2020
Lees meer >